Je na vás v ČR moc vedro? Vydejte se do Dánska!

Proč zrovna do Dánska? Protože jsme tam byly a bylo to skvělý! Loni touhle dobou jsme s kamarádkou nevěděly co by a narazily na levné letenky do Kodaně. Já jsem Dánsko měla vždycky na bucketlistu, ale taky jsem věděla, že je dost drahý, a tak pořád zůstávalo někde vzadu. Ale letenky byly tentokrát za pakatel a jela jsem s mojí (nejen) cestovací soulmate Lí, takže bylo jasný, že najdeme nějakou cestu, jak si to užít a nenechat tam ranec.

Jaké bylo překvapení, že je v Dánsku aktuálně stejně draho, jako u nás. Až na občasný výstřelky typu žvejkaček za 120 Kč. Takže žádné omezování kvůli budgetu vlastně nebylo potřeba. Juchůů! 🙂 Vydaly jsme se tam na 4 dny koncem července 2023. Bookly letenky snad do tisícovky, ubytko taky do 1000 Kč za noc/os. a letěly na pár dní za dobrodružstvím.

Z letiště se do centra dostanete pohodlně metrem, takže úplná pohodička a v centru jsme zamířily rovnou na kafe. A protože nejsme žádný béčka a vyhledáváme kavárny podle hodnocení, káva stála za to (Lille Petra, naproti ještě lépe hodnocené Kafferiet, ale měli myslím zavřeno). V zahrádce ukryté před městem, kde jsme si užívaly první chvilky spokojenosti v novém městě.

Jely jsme poměrně dost bez plánu, chtěly jsme prostě jen vidět město a možná se vydat na výlet i někam mimo něj. První den jsme tedy prošly několik parků, který jsou tady teda naprosto úžasný a člověk vůbec nechápe, že je vlastně ve velkoměstě.

Po procházce parkama a chillu u moře jsme se vydaly k Malé mořské víle, a to bylo teda něco 😀 Jedna socha a u ní tak narváno, jak kdyby tam rozdávali zlato zdarma 😀 Přímo až k soše přijížděly autobusy plné asiatů, ale i evropanů a každý se tlačil dopředu pro co nejlepší fotku.

Pozorovala jsem je z dálky a říkala si, co fakt dokážeme být za zvěř 😀 Když se to tam trochu vylidnilo, cvakla jsem se tam taky radši jsme mizely pryč. Tohle na nás už ani na jednu není. Takže jestli tam chcete fotku, obrňte se trpělivostí. Takhle narváno zdaleka nebylo na pro mě nejznámějším místě Dánska – Nyhavn. A tam jsme si ty fotky i to pokoukáníčko užily 🙂

Dalším cílem byla Christiania – to se prostě musí vidět. I když už je to taky hodně turistický místo, ty pomalovaný domy, umění všude kolem a lidi, co tam žijou … má to prostě vajb! A to, že je to vlastně jakýsi stát ve státě, komunita lidí pokládající se za samostatný „mikronárod“ mající svou vlastní měnu, je v dnešní době fakt hezký vidět. Hlavně ve svázaný Evropě.

Pak jsme se vrátily do centra, prochodily dlouhý ulice z obchodama a na závěr dne si daly chill v botanické zahradě. Za ten den jsme toho stihly opravdu hodně a našlapaly pořádnej ranec kroků. Nakoupily jsme si jídlo, lehly si do trávy, užívaly klídku a pozorovaly místní, jak se celé rodiny umí v parku zabavit. Frisbeečkem, takovýma těma polystyrenovýma letadlama, prostou chůzí i posezení s lahvinkou něčeho dobrého. Krásnej den to byl!

Druhý den jsme si řekly, že vlastně to nejlepší z Kodaně jsme viděly, tak jsme se vydaly vlakem na sever do Helsingoru. Do města, které je nejblíže Švédsku. Chvíli jsme si pohrávaly s myšlenkou, že vezmeme trajekt a přejedeme na kukačku do švédského Helsingborgu, ale pak jsme to zavrhly s tím, že jsme v Dánsku jen na skok, tak mu dáme plnou pozornost. Helsingor je moc hezký město a jen tak se ztrácet v uličkách bylo moc fajn.

Zároveň má na pobřeží hrad obehnaný parkem a dalo se tam posedět na pláži. To jsme si samozřejmě nenechaly ujít a já jsem sundala boty, vyhrnula džíny a šla si smočit nohy. No úplně to nevyšlo a byla jsem mokrá skoro až po pás 😀 Ty vlny byly zrádný a voda ledová 😀 Ale bylo to fajn, užily jsme si to moc. Ani tady nechyběla káva, v Lagoni Kaffebar.

Cestou zpátky z Helsingoru jsme se zastavily ve městečku Klampenborg a vydaly se do zábavního parku Bakken. Vstup byl myslím zdarma nebo to nebyla nijak zásadní cena, a tak jsme se tam šly pobavit. Na atrakcích jsme nebyly, ale užívaly jsme si tu pouťovou atmosféru. A daly si cukrovou vatu a další blbosti 😀 Park je to moc hezkej, je celej mezi stromama a vyplatí se sem zajet.

Když už nás to nebavilo, vyrazily jsme opět na pláž (Bellevue beach), kterou tuhle město má. A bylo to moc fajn posezení s večeří z obchodu. Po návratu do Kodaně jsme si ještě nenechaly ujít večerní město, ale jen tak na chvíli pochodit uličky a poměrně brzy jsme unavené braly směr hostel.

Třetí den jsme se vydaly do Dragoru. Do městečka kousek pod letištěm, které je známé svým přístavem a vůbec takovým trochu historickým vajbem. Ranní káva nechyběla a i tady jsme vybraly dobře – Café Hallöy a pak jsme se prošly přístavem a poměrně daleko po pobřeží. Byl to hezky využitej půlden a druhej jsme strávily u moře v Amager Strandpark, dokud nás nevyhnal déšť.

No, a ráno pomalu pobalit, projít ještě poslední uličky městem, zajít na pár náměstí a na místní market (tam teda bylo poměrně draho), dát si kávu v Zaggis Café (asi nejlepší káva, co jsme v Dánsku měly) a hurá na letiště.

Hezkej výlet na pár dní, kde je jednoduchá doprava, hodně zeleně, moře a ne takové vedro, jako u nás (já ho teda miluju, ale slyším okolí čím dál víc nadávat). Takže kdybyste nevěděli coby, z pražského letiště tam lítá Ryanair za pár kaček. Hostel se jmenoval Generator Hostels a je na super místě. Nejzajímavější místa v Kodani se dají projít všechna pěšky a výlet vlakem na sever je super zpestřením. Celý výlet se vším všudy nás stál cca 7000 Kč.

Tak co, vyrazíte? Napište mi do komentáře, ať se můžu těšit s vámi 🙂

Jsem lowcost cestovatelka plnící si své sny. Díky mým zkušenostem pomáhám ostatním s jejich prvními cestami, aby si mohli plnit ty své. Zároveň jim ukazuju, jak se zbavit strachů a změnit nastavení mysli. Můj příběh si přečtěte zde >>